c S

Svetina za celovito inkluzivno izobraževanje otrok s posebnimi potrebami

28.03.2024 07:30 Za doseganje celovitega inkluzivnega izobraževanja je nujno, da se ob prenovi šolskega sistema razmišlja tudi o izobraževanju otrok s posebnimi potrebami, je med drugim poudaril varuh človekovih pravic Peter Svetina.

Šole so prezasedene in s premalo kadra, je dejal na okrogli mizi v okviru 32. Izobraževalnih dnevov.

Varuh je navzoče na okrogli mizi Odgovorno zavezništvo za vključujočo družbo seznanil, da se s problematiko uresničevanja pravice do ustreznega programa in podpore otrok s posebnimi potrebami na ravni osnovnošolskega programa aktivno ukvarja. Bil je namreč seznanjen, da ima kar nekaj šol, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami, težave s prezasedenostjo.

Ponekod se je število učencev v zadnjih 12 letih celo podvojilo. Obenem pa se šole srečujejo s hudim pomanjkanjem kadrov, predvsem specializiranih strokovnih delavcev. Vse več otrok ima čedalje pogosteje po več motenj, ki se izražajo tudi v vedno hujših oblikah, zato šole in zavodi zaradi zahtevnosti dela težko ohranjajo obstoječe zaposlene in pridobivajo nove. Poseben izziv pa prinaša tudi šolanje otrok iz drugih kulturnih in jezikovnih okolij, pa tudi vpisovanje otrok iz občin, ki niso ustanoviteljice šole, so zapisali v sporočilu za javnost.

Varuh je prepričan, da mora država občinam pomagati, namesto da jim nalaga številne obremenitve, saj s tem tvega, da je urejenost določenega področja odvisna od zavzetosti in angažmaja vsakokratnega vodstva lokalnih skupnosti. Meni, da bi bilo težave s prezasedenostjo smiselno reševati tudi z dodatnimi oddelki za otroke s posebnimi potrebami v rednih osnovnih šolah. Takšna rešitev bi pomenila tudi nujno razbremenitev specializiranih ustanov, meni varuh.

>> Več: Svetina za celovito inkluzivno izobraževanje otrok s posebnimi potrebami